lørdag den 1. september 2012

Besøg på børne-ambulatoriet og Småfolk lagersalg

I går var det tid til et besøg på børne-ambulatoriet. Vi fik tiden dengang vi stadig var på THO, så det er længe siden. Vi vidste overhovedet ikke, hvad vi skulle andet end jeg havde en idé om hun nok skulle vejes og måles.
Jeg havde overhovedet ikke lyst til, at skulle derud. Jeg havde det, virkelig, dårligt hele dagen og ville bare blive hjemme. Jeg ved egentlig ikke, hvorfor jeg havde den reaktion. Tror bare ikke jeg kunne overskue, at skulle derud igen og blive mindet om det hele nu, hvor det lige pludseligt er så langt væk.
Men nok om mig.......

Da vi kom ind til lægen spurgte han om, hvad vi egentlig skulle der. Øhm. Er det ikke dig, som skal fortælle os det?! Det var lidt mærkeligt. Nå men, han besluttede at måle og veje hende og bare lige sådan kigge på hende. Vigga er nu 8½ måned (6½ korrigeret) og vejer *trommehvirvel* 8,9 kg og måler 74 cm. Store pige, altså :-D Hun fik en masse ros og så var det, det. Vægtmæssigt og længdemæssigt HAR hun indhentet i forhold til sin rigtige alder.

Noget jeg aldrig har fået afvide er, hvornår Vigga er født. Altså tid og ikke dag ;-) Jeg har heller aldrig fået fortalt, hvad hendes agpar score var. Dette har hele tiden ærget mig lidt, da det virker som om det er noget alle andre ved. Jeg slyngede det derfor lidt ud i luften og den søde læge ville gerne hjælpe mig. :-D
Jeg havde på en fornemmelse hun var født ca. 04.45 og hun er født 04.46, så jeg var da tæt på.
Agpar scoren hed 9/1 og 10/5 så hun har bare været rigtig fin, da hun kom ud :-D Rigtig dejligt lige, at få bekræftet.

Noget andet er, at det stykke på papir jeg fik der står, at første måling var 44 cm og ikke 46 cm som på neo. Lægen sagde, i forhold til de 46 cm, at sygeplejersker ikke kunne måle. Haha. Jeg synes selv at 44 cm lyder lidt mere realistisk for en baby født 32+1.

Her kan i se, hvordan hun stille go roligt har bevæget sig op på og over gennemsnitskurven :-D
... Og nu til noget HELT andet. Efter turen på hospitalet kørte vi en tur til Holbæk. Vi skulle til Småfolk lagersalg og jeg glædede mig SÅ meget. Desværre blev jeg SÅ skuffet. Der var desværre, næsten, ikke mere tøj tilbage i str. 80 og 86 eller 92 for den sags skyld. Det var var tilbage var ikke sådan helt... øhm... Vores stil. Jeg fandt da en smule hist og pist, men det var ikke meget. Jeg skulle også købe lidt med til nogen andre søde babyer og måtte desværre skuffe dem en helt del. Øv.
Men vi fik da en hyggeligt tur ud, af det med min mormor og morfar. Næste gang skal vi vidst komme første dag eller overhovedet ikke tage afsted. Det er alligevel en lang tur fra København til Holbæk.

I må undskylde de dårlige billeder, men de blev taget meget hurtigt i går aftes. Og jeg gider altså ikke tage nogen nye :-P Vores "fangst" er nederst til venstre.


Har forresten også været til Krutter/Fuzzies/Urban Elk lagersalg og kom hjem med dette :-) Ville så gerne have haft et par krutter bukser, men desværre ingen tilbage i Viggas størrelse :-)


-->

2 kommentarer:

  1. Ej, hvor er det bare dejligt at høre at hun er kommet så godt med og fået indhentet det hele! Hvor sejt :D

    Kan dog virkelig godt forstå at du ikke havde lyst til at komme tilbage. Jeg var jo indlagt der i 32. uge på grund af truende tidlig fødsel, og selv om det heldgivis blev stoppet, ligger oplevelsen stadig dybt i mig og jeg kan blive helt ked af det, fordi det jo var en voldsom oplevelse. Så kan virkelig godt forstå, hvis du lige skulle trække vejret dybt, før du tog derud igen. Har de nogensinde fundet ud af hvorfor du fødte så tidligt? :)

    Skønne ting i fik købt! Jeg ville også gerne have været deroppe, men der er jo alligevel et stykke fra Vanløse til Holbæk ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Annette. Vi er også bare så stolte af hende, herhjemme! :-)

      Jeg tror bare, at jeg ligesom har fortrængt alt det der er sket. Og så når man er en situation, hvor man SKAL derud så er man ligesom nødt til at se det i øjnene.
      Nu har vi så været der og var endda inde på afdelingen, fordi jeg lige skulle snakke med sekretæren. Det var ikke specielt fedt, men heller ikke SÅ skræmmende.
      OVERVEJER faktisk om jeg skal tage til NEO-café på torsdag med Vigga. Men altså... Overvejer kun ;-)

      Åh ja. Der er et stykke. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilken størrelse Oliver bruger. Men, hvis det er fra 74 og op så skal du være glad for du ikke tog afsted ;-)

      Slet