torsdag den 6. september 2012

Et lille kuk herfra

Har ikke fået skrevet så meget de sidste dage. Vi har været ude, at hygge med søde Liam og hans mor tirsdag. Onsdag startede vi til svømning også sammen med Liam og derefter blev Vigsen forkølet, heldigvis uden Liam ;-)
Vi skulle faktisk også have startet til Tumlastik i dag og Vigga og jeg (måske mest mig) havde glæder os SÅ meget. Men synes det var lidt overmodigt, at slæbe hende med til den slags. Jeg ville blive ret trist, hvis jeg skulle afsted til noget når jeg var forkølet. Så det må vi starte på næste uge.

Jeg har også bagt mit første rugbrød, til Vigga. Det blev meget vellykket, hvis jeg selv skal sige det :-) Det vil jeg begynde, at gøre hver uge. Tror jeg nok....

Ooooog i morgen finder jeg vinderen af konkurrencen. Jeg er MEGET spændt!! :-D


Mit hjemmebagte rugbrød

Jeg vil lige advare om, at dette billede ikke er særlig delikat. Men det er som det er. I dag fik vi krebinetter med kogtekartofler og ærter. Det var lidt spontant, hvilket vores aftensmad sjældent er da vi laver madplaner. Vi skulle have haft farsbrød med fisterløgsovs, men havde glemt at købe bacon. Og man kan altså ikke spise farsbrød uden bacon, nej, nej, nej...


Jeg savnede lidt flere grøntsager, men havde ikke lige noget jeg kunne bikse hurtigt sammen.
... Og ja. Sovsen er pulver. Jeg kan ikke lave det selv og har ikke planer om, at lære det lige her og nu. Vi spiser stort set aldrig bearnaise alligevel ;-)


6 kommentarer:

  1. Så står du der og nedgør mad, som det ville tage mig en hel dag at lave :D Ved ikke engang hvad krebinetter er. Det ligner da mest af alt en karbonade i mit hoved ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad spiser i egentlig hjemme hos jer? Haha
      Jeg er ret sikker på, at en karbonade og en krebinet er det samme. Jeg ved ikke, hvorfor men man kalder det åbenbart forskellige ting alt efter hvad man er opdraget med ;-)

      ... og det der, Michelle. Det tog 25 min at lave :-)

      Slet
  2. Nu ved jeg da heldigvis, hvad vi skal have i morgen ;) .. Jo, karbonade og krebinet er det samme - jeg tror, det afhænger af, hvor i landet man er fra :)

    SvarSlet
  3. Det ser dejligt ud.. :) jeg kan rigtig godt lide krebinetter og jeg elsker pulver bearnaise :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan faktisk også selv, rigtig, godt lide dem. Synes "gammel" dansk mad smager fantastisk.
      Udseendes-mæssigt synes jeg dog ikke det tiltaler. Synes også det er ærgerligt, at det er blevet så umoderne.

      Slet