torsdag den 28. november 2013

Lækkert rugbrød til madpakken

Vi har fået lov til at smage lidt forskelligt rugbrød fra Kohbergs nye rugbrødsserie "Kerne Godt". 
Kerne Godt rugbrød er, som i nok har gættet, fyldt med kerner. Det er vi ret vilde med herhjemme da vi føler at det både mætter mere og at brødet holder sig frisk i længere tid. Alle brødende har en rigtig god smag. Ea og jeg har begge græskar brødet som favorit og Vigga, ja hun kværner bare det som bliver serveret ;-)

Jeg kan rigtig godt lide rugbrød, men somme tider kan det godt være en udfordring for mig at finde pålæg. Jeg er ikke særlig vild med skivepålæg og, for at være ærlig, så synes jeg at 95% af det skivepålæg som kan købes i et supermarked ikke har et dyt med kød af gøre. Derfor ynder jeg at lave en del af vores pålæg selv. 
Louisa Lorang har lavet en madpakkebog som er fantastisk inspiration, hvis man er kørt lidt død i det sædvanlige. Jeg har lavet flere af hendes opskrifter med stor sucses -  bl.a. hendes nudelsalat, kyllingespyd og har også brugt hendes soya-glace. 

I dag har så forsøgt mig med hendes opskrift på figenpålæg. Hjemmelavet figenpålæg er nemlig Viggas ultimative yndlingspålæg. Denne opskrift er lidt anderledes end den jeg plejer at bruge og indeholder både kakao og appelsinskal. Den er perfekt og smager dejligt sammen med et stykke Kerne Godt :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar