fredag den 28. februar 2014

Noget om sociale medier

De fleste blogs har en facebookside og det har min selvfølgelig også. Problemet er at jeg aldrig rigtig bruger den og derfor har den meget få følgere og meget lidt aktivitet. Helt ærligt så synes jeg det er et stort arbejde at have en aktiv blog + instagram profil og derudover en facebookside ved siden af. Det er jo ligesom også begrænset hvor mange interessante emner jeg kan finde på, på daglig basis ;-) Jeg kan sagtens se at det er lettere at "rekrutere" læsere igennem facebook, da et alting bliver spredt med lynets hast, men så kan jeg heller ikke se mere fordel i det.

Derfor vil jeg nu høre jer om i synes det er vigtigt for en blog at have en aktiv facebookside? Er det noget som denne blog mangler? Og i så fald, hvad er det så ved facebooksiderne som i godt kan lide?


8 kommentarer:

  1. Jeg har lige, som i for 10 minutter siden, siddet og tænkt "hvorfor er det nogle blogs også har en facebook??" Jeg forstår det ikke rigtig....

    SvarSlet
  2. jeg personlig synes at det tager utrolig meget tide at ha en blog og en fb og ig osv ... når jeg poster et indlæg på min blog ligger det sig automatisk på min fb de køre sammen så det bruger jeg ikke tid på men måske er det bare mig jeg synes der er for mange medier ...

    SvarSlet
  3. Jeg synes overhovedet ikke facebook er nødvendig. Jeg får alle de feeds jeg har behov for via bloglovin og ig. Min facebook er til det private, så derfor følger jeg heller ikke nogle ikke-private personer der.
    KH Camilla

    SvarSlet
  4. Personligt, gør jeg ikke brug af Facebook i blogmæssige-sammenhæng. Jeg bliver opdateret gennem Bloglovin vedr nye blogindlæg, og det er tilstrækkeligt for mig.

    SvarSlet
  5. Jeg bruger ikke de forskellige blogs Facebook. .. så derfor har jeg heller ikke en selv

    SvarSlet
  6. Jeg har en facebookside, der er relativt ny. Den fordel, jeg ser i en facebookside er, at man kan være tættere på sine læsere end via bloggen. Det er nemmere at få folk til at kommentere på facebook, da man allerede har et login. Man har desuden mulighed for at få information om sine følgere, alder, køns osv. Men hvis ikke man er aktiv, giver det ikke mening. Så er det heller ikke interessant at følge. Jeg bruger min facebookside lidt som ig (som jeg først har fået for et par dage siden) - til at vise billeder fra dagligdagen, projekter jeg er igang med osv, hvor jeg så viser flotte billeder af de færdige ting på bloggen, laver indlæg der er mere arbejde i. Men der er jo ingen rigtig eller forkert måde at gøre det må. mvh marie

    SvarSlet
  7. Synes personligt også instagram og Bloglovin er nok, og det er også sådan jeg følger blogs. Har en fb side til bloggen, men den bliver stort set ikke brugt. Kun til at opdatere indlæg på, så jeg ikke spammer mine andre venner :) Så en facebook side er ikke et must for mig! Læser jeg noget jeg tænker kan være interessant for andre, så trykker jeg jo bare på en del knap :)

    www.blueeyedflower.dk

    SvarSlet
  8. Jeg tror, at det kan være rigtig godt med en Facebook side, men kun hvis man bruger den aktivt. Jeg ved fra min forretnings FB side, at ens opdateringer kun kommer ud til meget få af ens Facebook venner, med mindre man engagerer dem, dvs. man laver opdateringer, som får mange likes eller kommentarer. Ellers gør Facebook ens side stort set usynlig, og så er der intet formål med at være på FB, selv med 10.000 venner :-/

    SvarSlet