tirsdag den 26. november 2013

Julegodter fra Konnerup & Co

I min familie har jul og godter altid hørt sammen. Da jeg var barn købte min mor masser af juleslik, nødder, frugt mm. Vi bagte småkager og lavede konfekt i spandevis - temmelig hyggeligt, hvis jeg selv skal sige det. Derfor hører jul og gode sager, gerne af lækker kvalitet, sammen for mig :-D

Derfor tøvede jeg heller ikke med at sige ja, da jeg blev spurgt om vi ville smage på lidt julenyheder fra Konnerup & Co. Chocolatier Henrik Konnerup har nemlig skabt sin helt egen julesmag til disse nye Merry Christmas chokolader og det smager himmelsk.

Merry Christmas chokoladepladen er en mild java-mælkechokolade kryderet med kanel og nelliker. Den smager virkelig af jul med på jul på og lige som jul skal.

Merry Christmas Dragéer er kamelliseret mandler, dyppet i hvid chokolade med et strejf af nelliker og kanel. Jeg er ikke særlig vild med mandler, men disse er SÅ gode. Den sprøde mandel med den virkelig lækre chokolade og så den milde smag af krydderier er bare et fantastisk mix. Og så smager disse produkter altså også bare af kvalitet - noget som jeg værdsætter højt når det kommer til chokolade.

Marcipangrisen er den klassiske marcipangris, som vi alle kender. Perfekt til mandelgave, men eftersom jeg er et marcipanhoved så guffer jeg den altså selv ;-) Den er blød, lækker og har en rigtig god smag.

Udover disse juleprodukter har Konnerup & Co også et udvalg af delikatessechokolader i forskellige størrelser. Jeg har desværre ikke fået smagt vores endnu, da jeg har haft proppet mig med det andet de sidste par dage ;-) Men de ser virkelig lækre ud og jeg glæder mig til at smage på dem.

Efter min mening er disse produkter et rigtigt godt bud på, hvad man kunne byde sin gæster på i julen eller blot nyde alene med familien.

I kan finde Merry Christmas chokoladerne her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar