søndag den 13. oktober 2013

Retap

For en gangs skyld er det ikke Vigga, men os forældre, som er blevet forkælet. Vi har nemlig fået lov til at teste og anmelde Retap.

Retap står for Refilling With Tap Water og er dansk designet. Grundideén bag flasken har været at skabe en miljøvenlig og bæredygtig flaske, som skulle kunne genfyldes med postevand. Flasken er lavet af glas og er 100% kemikalie-fri i modsætning til plastikflasker. Låget er ligeledes BPA-fri.

Ea og jeg har fået en flaske hver, som vi har testet i et par uger. De har både været med i skole, til gymnastik og på tur - og vi er meget begejstret...

En af de ting, som jeg har nydt mest ved flasken er at vandet ikke tager smag. Vandet smager friskt, selv efter at have ligget i min taske i 7 timer. Vand i en plastikflaske bliver, efter min mening, hurtig lunkent og får en underlig smag.

Selvom den er lavet af glas, så er den overraskende let. Retap er rar at holde på og så har en bløde, buede kanter, hvilket gør den lækker og behagelig at drikke af. Derudover er de fremstillet af borsilikatglas, som skulle være ekstra holdbart. Og skulle uheldet alligevel være ude, så er der faktisk livsgaranti på flasken.

I starten var jeg lidt skeptisk i forhold til tætheden af flasken. Låget er nemlig ikke et skruelåg, men blot et man sætter nedover. Jeg var derfor død bange for, at min macbook skulle lide en grum druknedød og må indrømme, at jeg pakkede den ind de første par dage. Dette viste sig at være totalt åndssvagt for selvfølgelig var den vandtæt. Uden af være helt sikker i min sag vil jeg mene, at den laver en slags vacuum og derved forbliver tætsiddende.

Retap er utrolig nem at rengøre - faktisk så let at både flaske og låg gerne må komme i opvaskemaskinen. Det er jo sådanne små ting i livet, som børnefamilier sætter pris på ;-) Både Ea og jeg er virkelig glade for vores flasker og vi vil helt sikkert benytte dem fremfor dem af plastik.

De fåes i 3 forskellige størrelser: 0,3 l, 0,5 l og 0,8 l. Lågene findes i en masse forskellige farver og så er priserne yderst rimelige.

I kan læse meget mere om flasken her. Desuden kan i følge Retap på facebook her, hvor der løbende fortælles om events og nye produktlanceringer.





Kender i til Retap, har i en selv eller kunne i finde på at købe en?


- Dette indlæg er sponsoreret, men et udtryk for egen mening -

5 kommentarer:

  1. Lyder spændende :-)
    Herhjemme har det mest været pba-frie plast flasker, men gir dig ret, vandet bliver kedeligt. Så måske jeg skulle prøve sådan en flaske.

    Karina

    SvarSlet
  2. Den er flot...

    Jeg kunne godt finde på at købe en, men jeg har godt nok aldrig hørt om den før

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk heller aldrig set dem i en fysisk butik. Men jeg ved at der findes butikker som sælger dem. Men man kan købe dem overalt på nettet. :-)

      Og ja, designet er vildt lækkert :-)

      Slet
    2. Man kan blandt andet købe dem i Bahne :-) jeg har lige købt min der.

      Slet
  3. Den lyder da fantastisk! Her mens jeg ammer, drikker jeg virkelig meget vand - og det bliver nemlig hurtigt 'slattent':/

    SvarSlet