søndag den 13. oktober 2013

LCHF update

Som jeg skrev forleden dag vil Ea og jeg kaste os ud i LCHF. Vi har nu besluttet at vi starter på tirsdag - vi skal nemlig lige have handlet ind i morgen. Så her til aften har vi siddet og lavet madplan. Det har alligevel været lidt en udfordring for det er jo en HELT ny verden for os. I bogen "spis dig mæt og glad" er der virkelig mange gode, lækre og børnevenlige forslag til aftensmad, men frokost forslagene er meget omfattende. For mig skal frokost helst være noget som er let lige at klaske sammen og så skal det kunne tages med på farten. Så, hvis i har gode forslag til frokost, som er "let" at lave så modtages de med kyshånd.

Vi starter ud med at lave en madplan til 4 dage. Vi skal jo lige ind i det og så kan vi handle igen lørdag. Alle opskrifterne har vi fundet i bogen "spis dig mæt og glad".

Madplan:

Tirsdag: Low Cabonara

Onsdag: Indisk simreret m. raita

Torsdag: Italienske kødboller m. grøn salat

Fredag: Thai suppe

Jeg tænker lidt, at vi nogle af dagene koger lidt ris, pasta eller suppehorn til Vigga.

Vi glæder os til at komme i gang.


3 kommentarer:

  1. Held og lykke med projektet. Det bliver spændende at se om det lykkes. Jeg laver af og til retterne til aften, men min rugbrødsmad til middag, kan jeg altså ikke undvære. Ikke fordi den er lækker (en svedig levrpostejmad i skoletasken), men fordi den er hurtig....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg ved ikke om det er noget for os, men det er værd at prøve....

      Kan godt forstå du ikke kan undvære sit rugbrød. Jeg tror også det bliver den aller største udfordring for Ea og jeg. Har du kunne mærke en forskel alligevel?

      Slet
  2. Jeg bager en gang om ugen et kernebrød fra samme bog. Den holder sig ret godt og så kan man jo hurtigt få en rubber til middagsmad stadigvæk. De fiberrige gulerodsboller fra bogen holder sig også godt.

    SvarSlet