tirsdag den 26. marts 2013

Påske 2013

Ea, pigerne og jeg har påskehygget i dag. Pigerne startede morgenen med, at tegne lidt på gult karton der senere er blevet til kyllinger. Derefter var vi ude og købe kirsebærgrene og øhm nogle andre grene, som vi skulle sætte påske pynt på. Vi skulle også have påskeliljer, limpistol og fjer og så var vi klar. Ea og jeg har de sidste par dage siddet og syslet med karton og perler og har fået lavet noget fint pynt. Da vi havde fået pyntet op var pigerne meget begejstreret - især Vigga synes det var MEGET spændende.

Udover alt pynteriet har vi holdt påskefrokost. Altså bar pigerne, Ea og jeg. Jeg orkede ikke lige at lave det helt store, selvom jeg har ferie, så det endte med at vi købte en masse forskellige håndmadder nede hos den lokale smørrebrødsforhandler. Det var smadder hyggeligt. 

Jeg har ikke rigtig fået taget billede af pynten endnu. Så det må jeg lige gøre i morgen. Men har da fået taget lidt billede i løbet af dagen :-)







7 kommentarer:

  1. Jeg nåede slet ikke at påskehygge med mine dagplejebørn - Jeg gik på ferie alt for tidligt *suk*

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså også super hyggeligt. Jeg elsker højtider og synes det er SÅ hyggeligt at hygge med ungerne. Vi glæder os til de kan være lidt mere med til det hele :-)

      Slet
  2. Nej hvor ser det skønt ud : ) Det må simpelthen være verdens hyggeligste dagpleje! Fantastisk billede af barnevognen blandt alle blomsterne!
    Vores unger går i Steiner-inst og der holder de jo virkelig mange årstidsfester. Påsken fejres bl a ved at de laver reder til haren og hvert barn har en grøntsag med som de lægger i deres rede. Næste dag kigger de til rederne og - ihhh - grøntsagerne er byttet ud med de dejligste æg. Både dekorerede hønseæg - og nogle af chokolade : )
    Rigtig god påske
    Kh. Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det var sødt skrevet. Jeg ved ikke om det er verdens hyggesligste, men jeg håber da vi sørger for at begge piger får nogle gode oplevelser herhjemme.
      Vi var i blomsterhandleren for at købe kirsebær grene, men de havde ikke flere. Men i det vi kom ankom deres fragtmand med en ny levering og så stod vi og så på de læssede alle de mange blomster af. Pigerne synes det var meget spændende, så det var super fedt.

      Det lyder bare super hyggeligt!! Det kan være vi skal prøve det samme til næste år. Vi overvejer faktisk at skrive Vigga op til Steiner børnehave - er i glade for det?

      Slet
    2. Vi er rigtig, rigtig glade for det. Jeg er helt sikker på at der osse er gode kommunale institutioner med skønt engageret personale, men efterhånden er daginstitutionsområdet så udsultet at de er svære at finde (vi er jo osse fra Kbh)...
      Vi oplever en rigtig fin normering, ro og rytme, masser af udeleg, meget bevidsthed omkring kost og ernæring, stort fokus på det enkelte barn og dets udvikling. Så ja - meget positive. Spørg endelig hvis I vil vide mere : )
      Kh. Sofie

      Slet
  3. Ej, det ser virkelig hyggeligt ud! Vi er SÅ dårlige til helligdage mht pynt og få det fejret. Ret dårligt faktisk. Det burde vi lave om nu hvor vi har Victor.

    P.s. du får lige linket til de der bamse/kyllingebukser http://www.trendsales.dk/listings/eget-design-nye-bukser-med-bamse-og-kylling-lommer/31293777?pn=4&rt=ssr&search=bamse+og+kylling&status=1
    (Det var da dig der spurgte efter hvor de var fra, ik´? Nu bliver jeg helt i tvivl!)

    Christina & Victor
    Vildbassen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i hvert fald lidt hyggeligere nu, hvor man har børn. Jeg har heller aldrig været til alt det der pynt. Men nu, hvor vi har Vigga så er det altså meget sjovt :-) Desuden bliver jeg let inspireret af alle de skønne og kreative kvinder som skriver her i blogland :-)

      Jo!!! Det var skam mig. Jeg fandt dem godt selv, men jeg var lidt skuffet over farveudvalget ;-) Men de er virkelig fine, så jeg har at Ea til at sy nogen selv. Vi har nemlig lidt af bamse og kylling stoffet liggende. Men tusind tak :-)

      Slet