søndag den 10. marts 2013

Det kun en fase, det kun en fase, det er KUN en fase!!!

Vigga er helt skør i disse dage. Hun er ked af det, sur, glad og frustreret alt på samme tid. Vi kan ikke rejse os, gå ud af et rum eller andet uden hun bryder ud i frygtelig gråd. Hun ved slet ikke, hvad hun vil og så spiser hun stort set intet. Det med maden er meget nyt for os. Hun har altid spist rigtig godt og hun har spist stort set alt. Nu vil hun dårligt smage på noget og ryster på hovedet til alle måltider. Vi forsøger med vores bedste, pædagogiske, evne ikke at gøre det til "a big deal" - men nøj det er svært. I dag har hun virkelig spist lidt. Tror hun spiste en kvart rundtom til frokost, hvor hun plejer at kværne to hele.

Jeg bliver selv virkelig påvirket. Jeg føler slet ikke jeg kan læse mit eget barn og jeg har ingen idé om, hvad der er galt. Man bliver virkelig ked af det og frustreret over, at hun skal have det sådan. Jeg tænker på, at det måske kan være en reaktion på at jeg er startet i skole. Derudover er hun ved at få 3 motherfu**er kindtænder, så måske det kan være dem som driller?! Eller kunne det være fordi hun er ved at lære at gå?! Det er virkelig kun gæt.

Vi har været ret heldige med disse faser. Vi har ikke rigtig mærket de der tigerspring. Vi har dog haft mange af sådan nogle sovefaser. Det har været meget op og det med det sovning dog mest ned. Men der er hun i det mindste glad om dagen.

Håber snart at min lille pige bliver glad igen!

2 kommentarer:

  1. Jeg kunne godt være fristet til at tro det er tænderne. Oliver har det på nøjagtig samme måde for tiden, og han er også ved at få flere tænder. Men hvis jeg tænker tilbage på dengang jeg fik mine visdomstænder, så gjorde det også pokkers ondt. Så jeg forstår godt de små poder. Så vi må væbne os med tålmidighed :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også, at det har været tænderne. Humøret og appetitten er nemlig vendt tilbage. Derudover kan jeg se at hendes tænder er kommet helt op nu. Så hun har nok været lidt plaget. Det er utroligt, hvad de tænder kan gøre ved vores små.

      Slet