onsdag den 25. september 2013

Der bliver malet

Vigga er et rigtig ude barn og elsker at være ude og lege. Hendes tålmodighed er forholdsvis lille og kan hun ikke noget med det samme bliver hun godt gal (det har hun overhovedet ikke fra mig ;-)). Derudover har vejret jo været smadder godt længe og derfor har vi ikke fået lavet så mange kreative indendørs aktiviteter. Men nu, hvor hun er blevet lidt større og vejret ikke er til at være ude hele tiden, så kaster vi os ud i lidt andre projekter.

Vi har både købt Maxi Sticks og Maxi perler herhjem til, men vi har lagt det væk lidt endnu. Det tror jeg alligevel der går lidt tid før hun kan :-)

Gode råd til kreative indendørs aktiviter, med knap 2-årigem modtages med kyshånd :-)






11 kommentarer:

  1. Har I prøvet at lege med kartoffelmel? Det er vildt sjovt, synes jeg. Vand og kartoffelmel blandes og når I har den rette konsistens er det fabelagtigt at lege med :-) Vigga kan sagtens være med til at blande og opleve og lege med de forskellige konsistenser. Det har den rette konsistens, når det i hånden kan krammes til en hård kugle og når man slipper, så fylder det helt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det har vi aldrig prøvet. Det lyder ret skægt og det skal vi da klart prøve :-) Tusind tak for forslag :-D

      Slet
  2. Jeg skulle også til at foreslå kartoffelmel! Helt genialt til børn i alle aldre (og voksne :-)), men det er min erfaring at især børn i vuggestuealderen er helt tossede med det! :-)

    Ellers plejer modellervoks også at være en succes.. Mærket MyDough er helt ufarligt for børn, også selvom der skulle ryge noget i maven :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Modellervoks er også en super god idé. Det havde jeg faktisk ikke tænkt på - underligt nok...

      Slet
  3. Jeg ville osse skrive kartoffelmel : ) Prøv det!!
    Ellers tegne - gerne på stort papir på gulvet, fingermaling, modellervoks...
    Madlavning og bagning (forme fiiiiine boller) er vel osse kreativt ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Kartoffelmelet skal vi helt sikkert prøve. Jeg har forsøgt at indrage hende i at bage nogle gange, men det har ikke haft hendes interesse. Men det er ved at være lidt tid siden sidst, så det må vi til at prøve igen :-)

      Slet
  4. Hjemmelavet modellervoks (der findes masser af opskrifter på nettet) eller sukker-maling :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sukker-maling? Det har jeg aldrig hørt om. Lyder interessant og jeg må lige google :-)

      Slet
  5. Sukkermaling: lav en tynd glasur af flormels og vand. Smør det på papir med en pensel. Imens sukkeret stadig er vådt, males der med vandfarve ovenpå. Farverne flyder ud og det bir ret fint :)

    SvarSlet