onsdag den 23. januar 2013

Spinatboller med hytteost og græskarkerner

I dag forsøgte jeg mig med en ny opskrift. Jeg bager meget sjældent boller, men det gjorde jeg altså i dag. Jeg fandt en opskrift i en af Amos bagebøger - hele året rundt. 

Maj-boller med spinat 
24 stk.:5 dl vand
50 g gær
100 g grahamsmel
800 g hvedemel

150 g optøet hakket spinat
250 g hytteost
2 tsk. sukker
2 tsk groft salt
75 g græskarkærner

Gæren røres ud i det lunken vand. Spinat, hytteost, Grahamsmel,salt, sukker oggræskarkerner tilsættes.
Rør hvedemelet i lidt ad gangen og ælt dejen til den er glat og smidig. Stil dejen til hævning og lad den hæve lunt i 45 min.
Del dejen i 24 stykker og form dem til boller. Dejen er ret våd så det er svært, at forme dem. Så jeg lagde bare 24 klatter dej ;-) 
Lad bollerne efterhæve i 30 minutter.

Pensel bollerne med æg eller mælk.


Bag bollerne ved 225 grader i ca. 20 minutter.



1 kommentar: