lørdag den 29. december 2012

En gave til mig selv

Jeg skal starte på mit studie, igen, lige om lidt - gisp! Min gamle bærbar var officielt ved at afgå ved døden. En knap manglede, den kunne ikke længere holde strøm, så den kunne ikke være uden oplader og så var den bare blevet enormt langsom. Så noget nyt og mindre skulle til.
Overraskende nok fandt jeg hurtigt ud af, at små computere er meget dyre på trods af at de har meget mindre slagkraft. Meget mærkeligt, hvis jeg selv skal sige det.

Nå men... Efter megen søgen, overvejelse og alt for meget snak om computere har jeg valgt at købe en Macbook Pro. Dette ved i selvfølgelig ikke, på forhånd, men jeg har altid været ret anti Mac. På trods af jeg har en IPad - men det er altså den bedste tablet. Det var et stort skridt og jeg troede det ville blive meget indviklet og var ret nervøs for, at jeg ville hade skiftet.
Jeg købte computeren i går og må altså sige at jeg er positivt overrasket. Den er enormt brugervenlig og så er den super lækker at se på. Tasterne er måske en smuuule plastikagtige men det er ikke slemt.
Det eneste minus jeg har fundet indtil videre er, at jeg ikke synes at mappesystemet er ligeså let som på en PC. Så jeg måtte ty til Picasa - men det vender jeg mig nok hurtigt til.

Men hurra for ny computer :-D


5 kommentarer:

  1. Ej hvor sjovt overvejer kraftigt at købe en ny Mac da jeg også skal udskifte min. Men har aldrig haft en Mac, er den god, og forresten Picasa vender du dig hurtigt til, det bruger jeg selv og er yderst glad for det. Dvs. at man godt kan have Picasa på en Mac, det var jeg nemlig lidt i tvivl om?

    Mvh helena

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har en super god processor og den kører bare. Ikke noget hak eller noget (endnu) :-) Så indtil videre kan jeg godt anbefale den. Man kan forresten sparer 1000 kr på den i Elgiganten til og med i morgen ;-)

      Man kan sagtens bruge Picasa, Spotify osv.

      Slet
  2. En mac er bare lækker og brugervenlig! Uden tvivl. Nu ved jeg ikke, hvad der irriterer dig ved mappesystemet, men ellers kan jeg anbefale Totalfinder http://totalfinder.binaryage.com/ som gør, at du kan have flere mapper åbne på en gang :)

    - Louise Vibe

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lige præcis det, at jeg ikke kan have flere mapper åbne, som irriterer mig - grænseløst. Når man er vant til at kunne hive og trække alting rundt så virker det bare enormt hæmmende. Derfor downloade jeg i stedet Picasa.

      Tak for linket. Det kan godt være jeg investerer i det. Nu vil jeg lige se Picasa an. Forresten er det en anden ting jeg altid har hadet ved mac- alt koster penge ;-)

      Slet
  3. I'm a Mac girl :D
    Du bliver så glad for den!!!! :D

    SvarSlet