fredag den 2. november 2012

Juleaften på neonantal

Jeg skrev i går, at jeg ville skrive lidt om juleaften på neonantal - så det vil jeg selvfølgelig gøre.

Vigga var præcis 14 dage juleaften. D. 23. december var vi rykket på værelse med hende. Vi havde sovet den første nat sammen og det var fantastisk. Verdens  bedste julegave!
Julemorgen kom en sygeplejerske ind med lidt gaver. Præmatures Vilkår forærede os en bog (en barnets bog - præmartur style) og en body, i str. 56. Bodyen så, så stor ud og kunne ikke forstille mig at hun nogensinde blev så stor.
Vigga fik også en nissehue, hvilket var rigtig hyggeligt.

Hele dagen gik med at ligge hud-mod-hud med Vigga, og så en masse julefjernsyn uden lyd. Vi fik også, et lille, besøg af en veninde. Eas forældre havde været dagen før med gaver som vi kunne åbne. Der var mange og både til Ea, Vigga og jeg. Selvom julen ikke handler om gaver, så var det alligevel det eneste som fik det til at føles en smule som jul.

Hvidovre hospital gav julemad til dem, som blev og holdt jul på afdelingen. Vi var ikke i tvivl. Selvom Vigga ikke forstod det var jul, så er jeg helt sikker på hun forstod at vi var der. Jeg kunne ikke efterlade mit barn alene. Jeg ville have haft det elendigt hele aftenen. Vi var 3 familier tilbage, som spiste sammen og det var rigtig hyggeligt. Maden var godt nok ringe og af drikkevare blev der kun serveret alkohol - temmelig underligt når man tænker på, at afdelingen var fuld af udpumpende kvinder. Men... Det var den bedste jul nogensinde. For jeg havde min datter og hun havde det godt.

Vores lille julenisse
Viggas lille nissehue


Bogen, som vi fik fra Præmatures Vilkår

Et lille eksempel på, hvad man skriver i bogen

Et lille eksempel på, hvad man skriver i bogen
-->

1 kommentar:

  1. Tak for det lille indblik i jeres første jul med Vigga :)

    En helt igennem genkendelig situation, bortset fra, vi stadig havde Johan i kuvøse. Men ja, den bedste jul ever på trods af dårlig mad, manglende julestemning osv...

    Knus, Lone

    SvarSlet