søndag den 27. maj 2012

... Da Vigga fandt sine fødder

Vigga har i denne uge fundet sine små fødder. Det er helt fantastisk at observere. Hun bruger meget af hendes tid på at kæmpe med at få fat i dem. Når hun så endelig får godt tag om dem, så skal de selvfølgelig ind i munden :D Det kan de dog ikke helt komme - endnu. Åh. Min lille pige bliver så stor, så stor.

Apropos at hun er ved at stor; så skal hun starte på GRØD i næste uge. Egentlig har hun måtte starte fra hun var 3 måneder korrigeret (man korrigere kun en halv gang, i forhold til mad). Men jeg synes ikke det var nødvendigt, da hun på daværende tidspunkt var glad og tilfreds på modermælk. Nu spiser hun til gengæld konstant og sover ikke længere igennem om natten. Troede egentlig det var varmen og at hun var tørstig, men nu er jeg ikke så sikker længere da det forsætter. Min SP kommer på fredag og, så tror jeg vi starter der. Meget spændende men alligevel en smule trist, da det jo virkelig betyder min baby er ved at blive en stor pige :)

Her i weekenden får vi ikke lavet så meget. Vigga er desværre blevet forkølet og det bringer nogen grumme, grumme minder frem. Vigga havde omkring hendes termin i Februar en laaang periode, hvor hun hele tiden var syg. Det startede med en frygtelig omgang RS-virus og en genindlæggelse på neo. Hun fik endnu engang CPAP og denne gang også 40% ilt. Frygteligt, frygteligt. Hun kom sig heldigvis og efter 8 dage blev vi udskrevet. Men bagefter fik hun bare den ene virus efter den anden og var syg med få pauser i ca. 1½ måned.
Så må indrømme at, hver gang jeg hører den mindste snøften går jeg nærmest i panik - for det var bare så frygtelig en tid for hende.
Heldigvis er dette bare en lille forkølelse men det er nu synd alligevel.

Lige lidt bileder af min sommerpige - før forkølelsen indtog  

2 kommentarer:

  1. Hun er simpelthen så dejlig! Kan godt forstå at i hurtigt bliver bekymret. Håber at hun snart bliver rask igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Annette. Det kan jeg jo ikke være uenig i ;)

      Ja man bliver hurtigt bekymret. Synes det er så frygteligt synd for hende. Hun kan jo ikke sige til og fra.

      Slet