onsdag den 16. oktober 2013

2. dag på LCHF

Nu er det ikke fordi at det hele skal handle om LCHF, men jeg synes det er meget sjovt at opdatere omrking det herinde. Og ikke mindst få gode råd og tips af jer :-)

I dag er det gået meget bedre end i går. Jeg har kunne holde mig mæt i mellem alle måltider og har bedre kunne lide de retter, som vi har fået lavet. Morgenmaden var godt nok lidt kvalm, men altså... Den den mættede! Vi er lidt små kræsende herhjemme og det kan godt holde lidt hårdt. Vi er stadig nysgerrige på virkningen og hænger i. Desuden har Ea colitis ulcerosa og jeg ønsker for hende, at denne kost kan hjælpe lidt på hendes sygdom.

Mit energi niveu har, igen i dag, været meget lavt og jeg har haft hovedpine. Derudover har jeg haft det ekstremt varmt og været sindssygt tørstig. Aner ikke om det har noget med LCHF at gøre, men det må gerne snart forsvinde ;-)

Dagens retter:

Morgenmad: Ræræg (til mig), omelet (til Ea og Vigga), pølser og grøntsager. Vigga fik lidt hjemmelavet ketchup til.

Frokost: Spidskål, squash og peberfrugt stegt på panden og et lille skævt fløde tilsat. Derudover broccoli stegt med hvidløg og flæskesteg.

Indisk simreret (opskrift fra "spis dig mæt og glad) med blomkålsris og chunky raita. Det var VILDT lækkert og er overraskende begejsteret for blomkålsris.

4 kommentarer:

  1. Det ser da helt okay ud - men jeg tror ikke jeg ville gide stå og tilberede mad på den måde til samtlige måltider... *suk*

    er måske lidt doven på det punkt ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt ærligt - det er vi heller ikke :-D Jeg er meget til at tage skålen ud af skabet, havregryn og mælk frem og så er der serveret :-D

      Slet
  2. Hej Hej.

    Bloggen hjemme hos Xenia kan klart anbefales - der er en del nemme retter at gå til. Og husk at hvis du synes du bliver hurtigt sulten, så skal du sikkert have mere fedt.

    SvarSlet
  3. Det ser lækkert ud =) Dog sys jeg godt du kunne pøse noget mere fedt på maden =) Evt en the med kokosolie til morgenmad, eller ekstra med piskefløden, en avocado i salaten =)

    SvarSlet