tirsdag den 2. april 2013

Aarstiderne

Vi har besluttet at vi vil bestille måltidskasser fra aarstiderne, så længe vi er tilfredse med det. Vi har valgt den kasse som hedder Livretter til 4 personer i 4 dage. Vi regner med at to af de fire retter kan holde i to dage og på den måde har vi mad til seks dage. Så kan vi have en enkelt suppedag, grøddag eller lignede.

I dag modtog vi første levering og har lavet den første ret. Det smagte udemærket og indtil videre er jeg fint tilfreds. Udover en måltidskasse har vi også bestilt en frugtkasse - tror den hedder specialkassen. Jeg synes det er svært at finde andet end økologisk æble, pære, banan og kiwi i supermarkederne. Så for at pigerne kan få lidt andet har vi besluttet at bestille denne kasse én gang månedligt.

Jeg synes konceptet er lidt genialt. Jeg bruger rigtig, rigtig lang tid på madplan hver måned og det her gør altså mit liv en lille, bitte, smule lettere ;-)

Frugtkassen indeholder:

  • Ananas
  • Clemmentiner
  • Ananaskirsebær
  • Jordbær
  • Grapefrugt
  • Blå Druer
  • Blå blommer
  • Kiwi
  • Chirmoya

Menuen denne uge består af:

  • Fiskefrikadeller med kartoffelsalat og basilikum 
  • Kyllingelår med bagte søde kartofler og yougurtdressing
  • Falafler i pitabrød med blomkålssalat og piri piri
  • Hotdogs med ristede kartofler og agurkecreme







7 kommentarer:

  1. Jeg har kigget på de måltidskasser mange gange... Men der skal godt nok være mere luft i budgettet herhjemme før der er råd til det...

    1100,- for aftensmad og så frokost, morgenmad og mellemmåltider oven i... Det er lidt mere end vi plejer at bruge (Bruger normalt omkring 800,- om ugen)...
    Ærgerligt nok, for jeg kunne godt være fristet til at gøre det!

    SvarSlet
  2. Det er da en god ide.
    Er der så også opskrifter med?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er nemlig opskrifter med. Det er det bedste ved kassen. Jeg er så træt af at lave madplan :-)

      Slet
  3. Det ser lækkert og frisk ud! :)

    //miaekholm.blogspot.dk

    SvarSlet
  4. Vi havde i sin tid "Kvik-kassen" tror jeg det hed - altså måltids kvik kasse og så "monster kassen" med lidt blandet halløj i. Synes det var fantastisk ! Det er kun fordi min mand er sådan en kødelsker at vi måtte droppe det. Han synes ikke der var nok kød i..øv...synes ellers det var perfekt :)

    Christina & Victor
    Vildbassen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke om du selv er klar over det, men der findes en kvikkassen plus med 50% mere kød i :-)

      Slet
  5. Vi får deres vegetarkasse, hver 4. uge. Det er rigtig godt. Jeg bruger tit deres opskrifter til vores egen madplan de andre dage.

    Jeg har ikke tænkt over, at man kunne bestille til 4 personer selvom man kun er 2,5 og så få rester. Godt tip:)

    SvarSlet