lørdag den 16. marts 2013

Trylledej

Hver uge sidder jeg og kigger kalenderen fra børn i byen igennem. Der er så mange fede arrangementer, teaterstykke osv. Men ikke rigtig noget for de helt små. Engang i mellem kan det godt være lidt svært, at finde på kreative ting her i weekenden men jeg forsøger. I går besluttede jeg mig så for, at Vigga var blevet stor nok til at vi kunne lege med trylledej.
I dag kunne vi sammen lave dejen og lave figurer. I morgen havde jeg så tænkt vi kunne male dem og på den måde blev det til et lille weekend projekt.

Vigga hyggede sig virkelig med det. Især da vi skulle lave dejen. Hun ser jo ofte mig bage og det er hun virkelig interesseret i. Jeg ville gerne have hende med i det, men hun kan ikke helt holde fingerne fra de 1000 ting som står og hænger ved køkkenbordet. Så for hendes egen sikkerhed venter vi lidt med det ;-)

Jeg var lidt i tvivl om, hvordan vi skulle forme dejen efter den var færdig. Så fik Ea den idé at vi brugte kageudstikkerne til det og det virkede perfekt. Hun fik hurtigt fanget ideén i, at skulle trykke dem ned i dejen.
Jeg har tænkt, at nå de er malet i morgen (og muligvis lakeret), så kunne vi sætte magneter bagpå og voilá så har vi lidt gaver til familie osv. Derfor har jeg rullet dejen ret tynd i håb om, at magneterne kan holde til vægten. Nu må vi se :-)

Jeg fandt forresten opskriften på trylledej her - hvis nogen skulle være interesseret :-)

Hvis i kender til sjove aktiviteter for de helt små, i Københavnsområdet, så modtages forslag med kyshånd.

P.s tjek lige hendes overskønne grimasse når vi stikker figurer ud :-D






7 kommentarer:

  1. Det har da været total råhygge ;0) Vigga ser bare ud til at nyde det på næstsidste billed!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var virkelig hyggeligt. Det er virkelig fedt, at man kan begynde at lave sådanne ting me hende :-)

      Slet
  2. Det må vi helt sikkert prøve næste weekend. Det ser så hyggeligt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg bestemt i skal gøre :-D Det var et kæmpe hit.

      Slet
  3. Det er da ren råhygge :-) Hvis det ikke virker med magneten, så kan vi i familien anbefale at lave hule i dejen (mens den er blød) og så sætte snor i, det er geniale ophæng og kan jo hænge både på værelset, stuen, køkken (og juletræ) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi nåede desværre ikke, at male dem i dag. Så har ikke fundet ud af det endnu. Men tusind tak for råd :-D

      Slet