mandag den 3. december 2012

Syprojekt

Vi har købt to dukker, som Vigga får i fødselsdagsgave i næste uge. Hun har allerede en dukkeseng fra Smallstuff men ingen dyne og pude til. Jeg har derfor besluttet mig for, at jeg vil sy det selv. Nu kender i mig selvfølgelig ikke personligt. Men jeg kan altså ikke sy. Jeg kastede mig, for nogle måneder tilbage, ud i et projekt "sy ærteposer til Vigga". Dem kan i se her. Det gik egentlig udmærket, men det var jo også et mini projekt.
Jeg har planer om, at sy dyne og pude og derefter sy et betræk til. Jeg vil gerne sy flere betræk, men nu starter jeg lige med et enkelt. Har planer om, at skulle sy sort tittebåndskant på betrækket (GISP!) og det er jeg ret nervøs for, hvordan ender. Bare jeg nu ikke får ødelagt stoffet. Ønsk mig held og lykke :-)


5 kommentarer:

  1. Tror det nok skal blive godt med det nye sengetøj, har set ærteposerne og de er da fantastisk. Glæder mig til at se resultatet.

    SvarSlet
  2. Det skal nok gå :) Og virkelig fint stof!

    Laralil har en diy liggende på hvordan man syer (alm) sengetøj med tittebånd, den kan du evt lure - den hjalp mig første gang jeg kastede mig ud i tittebåndsverdenen ;)
    Pøj pøj med det...

    SvarSlet
  3. Nu har jeg i hvert fald fået syet både dynen og puden. Det fik heldigvis smertefrit. Er faktisk en smule stolt ;-)

    Jeg har faktisk lige siddet og kigget på den DIY. Jeg har bare ikke en overlocker så skal bruge lynlåstrykfod. Så jeg blev lidt i tvivl der, hvor der står dette: "Overlock en kant på begge stykker bagside-stof. De kanter, som skal overlockes, er den kant, som skal danne åbningen i puden."

    Så tror lige jeg holder pause til i morgen :-)

    SvarSlet
  4. You can do it!!!

    Jeg hepper på dig...

    Marapytta's syskole har også nogle ret gode DIY's ud i kunsten at sy puder og piping...

    Og du kan bare klippe kanterne til og zigzagge dem i stedet - Det er også muligt at du har en overlock-"look a like" søm på din maskine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det er godt med lidt hep. Så er der en chance for, at jeg rent faktisk får det lavet. Hvis jeg poster et indlæg med min symaksines knapper i morgen kan jeg måske lige få af vide om jeg har en overlock-look a like? :-P

      Slet