fredag den 30. november 2012

Eas sidste dag

I dag er det Eas sidste dag på hendes arbejde *vild jubel*. På mandag starter hun, som privat dagplejer for Vigga og vores nabos datter - det er bare skønt. Jeg kan godt mærke, at jeg har brug for at få lidt selskab. I princippet har jeg jo været hjemme siden oktober sidste år - blev jo sygemeldt med forkortet livmoderhals. Jeg ELSKER, at være hjemme sammen med Vigga og hader tanken om, at det skal stoppe. Men af en eller anden grund, så er det altså mest mig som snakker når vi er alene hjemme. Synes ikke rigtig, at hun engagerer sig i samtalerne ;-) Nå men... Jeg har stadig barsel 2 måneder endnu, så vi alle 4 skal rigtig hygge her i julen :-D

Tilbage til Eas sidste dag. Hun har været lidt mut de sidste par dage. For selvom hun glæder sig rigtig meget til, at være hjemme med Vigga så er det også lidt sørgmodigt for hende at efterlade alle "hendes børn" i vuggestuen. Hun kommer jo selvfølgelig til, at savne dem og de kommer helt sikkert også til at savne hende.

Hun havde besluttet, at hun gerne ville bare pizzasnegle til børnene og at hun ville tage kage med til personalet. Derudover har hun også købt en lille gave til hendes med-pædagog (i ved, hvad jeg mener ;-)) og til deres nabostue (de arbejder i teams). Jeg kunne godt se, at det blev lidt presset med al den bagning. Hun var nemlig først hjemme klokken 17 og, hvis hun også skulle have lidt tid med Vigga så blev det ret sent. Derfor besluttede jeg, på trods af sygdom, at hjælpe hende med pizzasneglene. Min mor var her også, så kunne hjælpe mig lidt med at underholde Vigga imens.

Jeg fik bagt 70 pizzasnegle. Jeg forsøgte mig med en opskrift, som jeg ikke har prøvet før. Normalt kommer jeg smør i, men synes at alt bagværk med smør har tendens til at være lidt tørt dagen efter - og det gik jo ikke. Derfor prøvede jeg denne opskrift med olie i stedet. De blev rigtig godt og var slet ikke tørre i dag. Lavede dem bare med ost og man kan sagtens bruge almindelig hvedemel :-)



Vi skulle liiiige prøvesmage dem før Ea kom hjem :-D




Ingen kommentarer:

Send en kommentar