mandag den 2. juli 2012

Det der økologi

Vi har, herhjemme, ikke spist 100% økologisk - overhovedet! Vi har fortrukket få, udvalgte, økologiske varer og resten har vi egentlig været lidt ligeglade med.
Nu har vi jo ikke kun os selv og tænke på længere. Derfor har vi de sidste par måneder snakket en del om at, vi for Vigga, miljøet og os vores egen skyld ville begynde at spise økologisk. Jeg undersøgte derfor marked en smule for økologiske varer og vi besluttede at bestille kød og grønt fra en gård på Midtsjælland. Det ankom så forleden dag og jeg ville da lige dele med jer :D





Derudover har jeg selvfølgelig fået bagt lidt med min nye Assistent. Ikke så meget som jeg gerne ville men sådan er det :) Jeg har desværre kun fået taget et enkelt billede af mit bagværk - det må jeg altså lige blive bedre til.
Har fået bagt gulerodsbrud, Chokoboller og Citronmåne. Alt sammen henholdvis fra Meyers bageri og Meyers kager. Har bagt gulerodsbrud før og de er altid et hit. Helt sikkert anbefalesværdige!


3 kommentarer:

  1. Øj det ser bare ud til at være smækre råvarer det der!

    SvarSlet
  2. Hejsa. jeg er lige faldet over din blog i min surfen rundt fra den ene "familie/mor-side" tild en anden :) rigtig fin blog, glæder mig til lidt mere at følge med her.
    Vil bare høre om du vil dele hvilken gård du har handlet på? Vi spiser heller ikke altid økologisk, men ville da gerne. Men især varerens oprindelse går jeg en del op i, altså dansk så vidt muligt, for syntes det er skidt at fragte kød fra tyskland til DK, når vi selv kan avle det :)

    Mvh Karina

    SvarSlet
  3. Hej Karina.

    Det er jeg da super glad for du gør :-)

    Jeg har handlet her: http://www.krogagergard.dk/ - der er dog mange, mange andre. Deres udvalg passede bare bedst til vores behov og efter at have spist af maden må jeg sige at, vi bestemt ikke er skuffede! :)
    Ja oprindelse er også vigtig for os. Hellere købe danske, konventionelle jordbær end tyske øko. Så det kan jeg kun være enig med dig i :)

    SvarSlet